måndag 30 mars 2015

Påsk pynt


Toodelouuu..
Hej och välkommen påskveckan.
Så himla skönt med en lite kortare arbetsvecka bara 2 dagar wohoo...
Här har påskveckan dragits i gång med besök hos tandläkaren med dottern, 
stackars liten det är det värsta hon vet vare sig om hon hade hål eller inte.
 Men en halv timme inne och ut sen igen med ett litet leende på läpparna kom hon fram till mig och sa: Jess mamma jag skall få tandställning precis som många andra i skolan har! 
Hahahaa och rosa skulle den vara



Lite påskfjädrar 
Tänkte ju nästan ge upp hoppet med att alls hitta några påskfjädrar alls som föll mig i smaken. Visst finns det påskfjädrar typ de som går i alla regnbågens chock färger, tack men nej tack

Vilken överraskning...
Gros bokhandel levererade med ett fint utbud på påskpynt, stora fina fjädrar med dova vackra färger och även lite annat smått och gott. Jess me like! 
Tänk att jag hade typ sökt på alla möjliga ställen utan att hitta några stora fina fjädrar och av en ren slump på väg tillbaka till bilen så råkar jag kika in i Gros skyltfönster och får syn på skönheterna.  Vilken glädje över några fjädrar hahahaa...

Happy ending..
Så nu har de vackra kvistarna från mammas & pappas äppelträd fått sällskap av några fina fjädrar i dov grå/lila färg, hemgjorda mini ägg och snart så börjar kvistarna blomma sååå fint. 

Imorgon skall barnen få pynta sitt ris ute på terassen, då kommer färg chocken kan ja lova.

 Nu dags att natta barnen
See you..
Kram
L




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar