tisdag 25 november 2014

Umeå resan


  Förra helgen spenderades i Umeå, vi hade en helt toppen helg.
Resan var en liten gåva från mig till älsklingen min som fyllde 35 år.

Vi levde loppan ja så kan man verkligen säga. Vi mådde gott på båten, mycket skratt, drack och åt gott. Sedan var man äntligen framme vid hotellet. 
WOW säger jag bara vilken lyxkänsla och vilken inredning, jag svävade på moln. 
 Allt var så himla fint något helt annorlunda än de vanliga stilrena hotell rum som jag hittills har besökt. 
Man kom liksom lite in i en annan värld, en underbar sådan.



 Här åt vi en helt underbart god frukost, mysig miljö och fick uppleva 
ett av det häftigaste tak jag sett. 
Glastaket över hela "innetorget" var helt underbart. där satt vi och njöt med varsin kaffekopp och smaskade på våra nygräddade våfflor *mums* och kollade upp i en bar och vacker himmel.



 Entre'n




Den vackra trappuppgången.




Deluxe Mystik hette vårt rum. 
Super fint var det, mörkt, mysigt, maffig inredning och lite som att var i en annan tid igen.
 Här mådde vi fint och jag sov som ett barn, hotell sängarna är nåt av det bästa jag vet.


 Badrummet hade badkar, så skönt. Där satt vi länge och njöt till några glas bubbeldricka och hade massor med funderingar om allt mellan himmel och jord och över framtiden ända tills man hade fingrar och tår som russin. Hahahaa...

(Oj så jag väntar på att vi skall få hem vårt lilla bubbelbadkar efter detta.)



På lottas krog&bar smaskade vi i oss varsin god plankstek till det blev det några goda tjeckiska öl.

En helt toppen resa var det och ser framemot nästa redan. Träffade dessutom min morbror och hans flickvän som bor där, har inte träffats på 7 år och det kändes super bra. Blir att ses på nytt nästa gång vi besöker Umeå. 

Inga bilder från shoppingställena denna gång *sorry* hade fullt upp att hinna genom alla butiker. Massor med paket till jul klapps säcken blev det och lite nytt till garderoben både för mig och gubben.

Toppen resa helt enkelt!

Nu skall jag kika på paradise hotell sedan krama kudden.
Natti natt






6 kommentarer:

  1. Tack snälla du, den kommer från Granit:)

    Åh så mysigt det ser ut!

    Ha en fin onsdag
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) jo det var ett super mysigt hotell!
      Kram/Linda

      Radera
  2. Åh vilket härligt hotell! Där vill jag också bo! :)
    Kramis, Jonna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var underbart fint. Rekommenderar verkligen stora hotellet om ni är på väg till Umeå,
      Kramis

      Radera
  3. Svar
    1. Jo det var en super fin weekend, vill åka igen =) snaart!

      Radera