måndag 24 november 2014

Att ha julpyntat lite grann



Blinka lilla stjärna där.......


Mörka dagar och mörka kvällar... vilken deppig månad november är.
 Försöker pigga upp dagarna med tända ljus och kunde ju inte hålla mig längre så nu fick julstjärnorna komma fram och annat smått och gott som hör till julen.  
Har tusen saker som jag vill hinna göra före jul.
 Kransar skall bindas, de sista julklapparna skall inhandlas, julbaket skall på börjas och massor med annat till exempel som att bara ta det lugnt och njuta av juletiden och äta sig mätt på peppar kakor och dricka massor med glögg *mums* 

Hur är det med er? Har ni börjat julpynta ännu??





 Rött till jul???
Neej säger jag bara inte rött, det blir ganska samma som förr det vill säga vitt, silver, grått,svart, natur och kanske nån överrasknings färg hmmm lila....
De rosa dynorna får ligga kvar en stund ännu tills jag bestämt mig men konstigt nog så har jag inte tröttnat på dem ännu, tvärtom.






 Årets första hyacint
Oj som jag har väntat på att de skall anlända till butiken.
3St skönheter fick  genast följa med mig hem och det kommer mera. Mmm..väntar på att de skall slå ut, älskar den starka doften. 
Det är jul känsla för mig.


Att ladda batterierna en stund medans lillen sover är ett stort måste. 
Herregud vilken energi den lillen har, kan inte fatta att han orkar. Han kastar dynor runt sig bygger kojjor och massor med annat rackartyg , ser ut som en tornado har varit på besök efter att han har varit igång, trollungen min.
Så nu passar jag på att njuta till lite julmusik och titta runt på jul pyntet, det känns toppen idag dessutom nu när jag har mina nya stickade strumpor att mysa runt i.  Det behövdes en toppen dag efter att ha haft en sån piss dag som jag hade igår. *Usch*
 Nu skall jag mysa vidare..
Hoppas att ni också har haft en bra start på veckan.
Kram






2 kommentarer:

  1. Vackert med stjärnor i fönstren. Blir mysigt nu när allt kommer upp i detta mörker. Här blir det adventsfix på torsdag. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Kul med advents fix. Blir att hänga upp massor med ljus slingor och tända massor med ljus då det är så himla mörkt ute. Hoppas på lite snö snart. Kram

    SvaraRadera