torsdag 6 november 2014

Torsdags mys


  Lite torsdags mys.
En helt vanlig torsdags kväll hemma hos oss ja nästan i alla fall. Dottern åkte iväg på kalas, själv kastade jag mig i divanen med nyaste hus&hem medans far och son lagar upp elden i spisen.
 Ikväll blir det att ta det lugnt och bara njuta av en sprakande brasa och tända ljus, vilket verkligen behövs efter en stressig dag som denna.

Älskar plädar..
Det finns väl inget bättre än att kura in sig i en mjuk och go pläd som dessutom är vacker för ögat.  Gillar massor vår nya silver pläd som är köpt från  House by f. Den är just sådär mjuk, skön, fin och stor som jag vill att en pläd skall vara.  Även mannen gav tummen upp för den, han som brukar för det mesta bara fråga vad saker och ting har kostat ja han gillade den så mycket att undrade om vi skulle behöva ha två. *heh* ja då måste den nog vara förbaskat bra...





 Vad gör ni en kylig november kväll som denna?

Inspireras av alla vackra julhem i tidningen och fick en hel del nya jultips och ide'r, men mest började jag tänka på alla underbara julblommor till exempel amaryllisen och den underbart stark doftande hyacinten som är så ljuvlig. Ojoj hur länge måste man vänta?? 
hoppas hoppas att hyacinterna kommer snart. Typ nu!
Nu skall det mysas vidare med pläden, brasan och tidningen i väntan på lite kvällsmat som gubben fixar som best.

Ha de fint
Kram









2 kommentarer:

  1. Hej! Hade det inte varit för att din blogg är vald till månadens blogg på Finlandssvenska inredningbloggar hade jag inte hittat din blogg. Jag följde med den tidigare men tappade adressen när min dator gick sönder :( Trevligt att jag hittade bloggen din ingen.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad tråkigt att du tappade bort mig men kul att du hittade tillbaka =)

    SvaraRadera