onsdag 22 oktober 2014

Att ha startat glöggsäsongen




 Ruggigt och kallt är denna onsdag kväll brrr...
Trött och slut är man efter denna förkylning som håller så småningom att gå över ÄNTLIGEN.
 Men nu har lilleman fått det stackars liten. Hosta, snuva och hög feber har han mammas lilla hjärta.

Nu inleder jag glöggsäsongen.
Blev så himla snål på glögg efter att pratat med systerdottern som snålade
 mig med pepparkakor & glögg. 
Vilken tur att jag hittade några flaskor glögg i skåpen som vi köpte då vi var till Ikea ifjol och oj så gott deras alkoholfria rödvins glögg var. 
Blev faktiskt riktigt överraskad. Den måste ni testa! 
Smarrigt gott....schlurpp...


Här sitter jag och myser med lite tända ljus, en kopp glögg och ett stort paket näsdukar. 

Glöggen väckte en stor längtan efter jul hos mig. Ni vet hyacinter i mängder, julbelysning, pepparkakshus, glögg, julgran ja hela köret. Överdrivet mycket av allt vill jag ha som det känns nu ojojoj...
Så nu kikar jag runt på nätet efter inspiration till julen, kanske man skulle hitta på nåt nytt, istället för att köra på det samma gamla vanliga silver & vitt. Visst är det snyggt och ett tryggt val men nån ny spännande färg skulle jag nog vilja testa.
Några förslag kanske!???
Måste våga mera! Heh... 
Kanske indiska överraskar mig med nån ny snygg färg som jag inte testat eller kommer på just nu, deras jul pynt brukar vara så vackert och tillräckligt med bling i för att jag skall vara nöjd.  

Men herregud så mycket jag babblar om julen nu . Måste nog lugna ner mig lite grann nu, med den här farten så hänger jul stjärnorna i fönstret redan efter helgen. Hahahaaa..
Mannen tyckte jag var helt galen som sitter och kikar på jul saker redan, bara skakar på huvudet. Kanske han har rätt *ler*

Nu smuttar jag vidare på glöggen och stänger av datorn före jag jul flippar helt.
Kram
L





2 kommentarer:

  1. Mmmm så gott med glögg. Vi har varit på shopping idag och det var redan mycket julsaker framme ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Riktigt mums filibabba med glögg =) oj längtar så efter julen och all julpynt =)

    SvaraRadera