måndag 19 augusti 2013

Klotlampa


Hoppsan...

Det blev en lååång paus nu som ni säkert har märkt, nästan lite pinsamt lång!

Vi är inne i vardagen på nytt efter alla underbara semesterdagar, vårdledigt och sommarlov.
Gubben har börjat jobba, dotter har börjat skolan (lite spännande har det varit det här med att börja på ettan, men bra har det gått) och jag har återvänt till arbetslivet igen jobbar 80% nu tillsvidare. Skönt tycker jag så får man lite mer tid med barnen. 
Efter att ha varit hemma i 1år 6 månader så kändes det som ett litet måste med en lite lugnare start =). Lite surt känns det ju såhär i början att börja jobba men de är ju de där attans pengarna som måste rinna in på kontot regelbundet.
 Saknar min lilleman så himla mycket om dagarna men jag vet att han har det toppen hos morföräldrarna.  Det börjar väll kännas lite bättre så småningom då allting rullar 
och på igen som normalt!
Bara att jobba på...
Hur är det med er??

Jag tänkte fortsätta där var jag lämnade sist och visa er min lilla nya älskling som hänger i  
köksfönstret nämligen en liten klot lampa. Hittade den på Lagerhaus på vår lilla Umeå resa och föll pladask för den, tvekade lite om den skulle passa hemma hos oss. 
Men det tycker jag att den gör, eller? Vad tycker ni?





  {Favorit muggarna i olika storlekar och bokstäver från Quriosa}




Under alla dessa veckor så har det även hänt massor på övre våningen. Åhh det blir så fint tycker jag, alla rum är nu tapetserade, 3 av 5 tak är klara så nu lite till och det är dags för att börja lägga ut laminat golven och lista och sedan kommer det bästa...
 att INREDA och flytta upp till övre våningen jippiii. Ojoj som jag har väntat på det, har tusen funderingar och ide'r bara jag skulle hitta allt det som vi vill ha.  
Kanske ni får se en lite sneak peak av övre våningen ikväll bara jag hinner ta lite bilder.

Har har en vän som kommer och skall fixa luggarna på oss ikväll, så vi ska se lite normala ut igen =) Just nu ser vi ut som rena rama trollfamiljen ;) 
 Nepp nu skall det göras lite mat här, det kurrar i magen säger dottern...

 See you sooo... Kram

6 kommentarer:

  1. Halloj!
    Tyckte er nya lampa passade fint i fönstert!
    Ska bli spännade att se renoveringen av er övre våning :) Du har väl tagit före och efter bilder? :P
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =)jepp före och efter bilder är tagna! Trevlig helg!
      Kram

      Radera
  2. Allt passar i ditt hem Linda :) jätte nice lampa. o jaa va man väntar med spänning på bilder av övre våningen :)

    SvaraRadera
  3. ÅÅåå tack =) Det gör jag också, få se vad jag hittar på för grejjer/ide'r till övrevåningen spännande spännande =)

    SvaraRadera