tisdag 11 juni 2013

Blått & vitt



 Sköna Juni...

 Blått & vitt är ju ganska fräscht! Eller hur?
Var och tog en liten loppis runda med barnen förra veckan, och som vanligt så hittar jag massor med fin fint till dem men inte till mig själv. Kanske jag är för kräsen =) Men hittade dessa blå vita keramik skålar i alla fall . Vet inte riktigt varför jag föll för dem men tycker att de är ganska charmiga.
Skålarna/tallrikarna fick sin plats på ved spisen i köket. Nu fick lökarna sig en egen förvaringsplats. Enkelt och snyggt!! Mina nya favoriter...



 Hur är det med er, allt bra hoppas jag!

Denna juni månad inleddes med buller och brak hemma hos oss. Har haft fullt upp med vinden och olika gårdsarbeten och så har det kalasats i många omgångar för våra kära barn.
Ett barn kalas för dottern och så i helgen hade vi dubbel släktkalas för båda barnen. Super smart ide att slå ihop båda barnens kalas till ett. Nöjda och glada efter allt kalasande är vi alla framför allt barnen och oj  vad glada över alla nya saker som de fått. 

Nu ut i blåsten med de fyrbenta kompisarna!
 Ha det gött!
Kram


4 kommentarer:

  1. Himla fina fat du fyndat på loppis! Gillar den ojämna kanten :) Och blå/vitt går ju aldrig ur tiden.. Måste ta mej tid att fara iväg på loppis nån dag, man vet ju aldrig vad man kan hitta för skoj :)
    Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fastnade faktist också lite extra för kanten och mönstret :) loppis är bra...gillaaarr! :)) ha d bra ! Kram

      Radera
  2. Riktigt fina skålar, du har tur samt bra smak vännen! :)

    SvaraRadera