tisdag 20 november 2012

Ikea resan





 Ljuva morgonstund...
Har haft fullt upp hela helgen, lördagen var en ganska slö dag kände mig ganska mör efter att jag kört tur och retur till ikea men som tur så hade jag en god vän/granne med mig. Det blev en hel del skratt och det kändes som vägen till ikea plötsligt blev kort. 
Det blev köpt en hel del, men är riktigt stolt över mig själv för det blev inget super onödigt . 
En stor del av julklapparna blev inhandlade, nya sängkläder till hela familjen, lite smått och gått till barnen och givetvis lite smått och gått till mig. Herrn i huset hade en beställning och det var nya wiskey glas så det fick han. Glad blev han men tyckte att det var huvudsaken att jag var glad. Vad är det som de brukar säga Happy woman happy man ;)
 Lite bilder på några favoriter som blev inhandlade på ikea är den vita boll lampan som fick sin plats på det stora skåpet i vardagsrummet och ett kuddfodral (lapplig ruta) som jag borde ha tagit fler av,
 lätt att vara efterklok blev plötsligt snål. Största besvikelsen med ikea resan var nog att det som jag helst ville köpa så rymdes inte i bilen ,typsikt så den svarta rotting stolen fick snällt lämna kvar. Vi mätte och mätte men nej ryms ej, hängde upp på typ 2-3cm =(  Jag skall ha den! Hoppas att någon vän snart far dit med lite större bil, så att jag skulle få hem stolen =)



Orkade inte vänta mera....så nu är de uppe mina favorit stjärnor, det blev så mysigt.
Är säkert enda i byn som har lagt upp lite jul pynt i fönstret, men vad gör nu det. Nu skall jag njuta av en kopp kaffe och en pepparkaka a'la ikea (köpte super goda pepparkakor därifrån) så länge lille man sover .
Hoppas att ni får en fin tisdag!!


2 kommentarer:

  1. Äsch, vad synd med stolen - men oj så kul med en IKEA-resa! Det går inte att åka dit utan att hitta en massa fint! Jag är också oerhört sugen på lite julpynt... snart ska jag också! :-)

    SvaraRadera
  2. Absolut jul pynt är best, så mysigt.Var nog *förbannad* på hela bilen som just då var för liten ;) Det fanns så mycket fint, känns redan som att jag vill åka igen =) Merra ikea!!

    SvaraRadera