måndag 8 oktober 2012

Måndag och Avig Maria

Ny vecka och nya möjligheter... 
Startade dagen med en envis huvudvärk som påminde mig HELA natten *suck* Efter en ibumax och en liten morgon tupplur med söta Lowe, så släppte den ÄNTLIGEN!!!
Kändes så skönt att vakna till solskenet som tittade in genom fönstret, det var länge sen. Planerade färdigt att hela familjen skulle ut och gå då gubben kommer hem. Så vi åt städade undan och vad händer, jo det började regna. Kan inte beskriva hur trött jag börjar vara på allt vått och slask där ute *morr*.  Dags att göra något annat då hmm Lite pyssel för dotter och cd-böcker, Lillen sover och gubben läser bladet, bra så. Själv sätter jag mig ner i fåtöljen framför brasan , häller upp ett vinglas som skall avnjutas till boken Avig maria. MYYYyyys!!
Jag som aldrig läste böcker eller drack vin förr och nu läser jag och smuttar på ett glas vin . De ni är att njuta till 100. Vet inte hur det blivit så kanske jag börjar bli gammal och närmar mig 30 år  ;))
Boken verkar vara bra, är en sån som tröttnar snabbt så det skall vara intressant, inte för mycket lulli lull. Får gärna vara en riktigt skräckis, romantisk och massor med humor nåt som gör att jag vill läsa mera och mera=). Är ju en riktigt nybörjare på bok fronten men denna boken passar mig bra och snart får jag den andra boken Dyngkåt och hur härlig som helst. Väntar redan!  
Hoppas att ni har haft en super start på veckan.
Natti natt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar