tisdag 8 maj 2012

Pastell färger från quriosa


Vackra fina soliga tisdag...en dag fylld av vår...
Har inte varit till Gårdsbutiken Quriosa på ett tag, men idag blev det äntligen  av. Tänkte att jag måste passa på att inhandla en mors dags present till min kära mor fall i att det skulle bli så att jag hamnar in på BB till helgen eller före. Hittade förstås gåvan till min mor utan problem. Ögongodis till mig med blev det också. En doft påse som välkomnar våra gäster och oss själva i hallen med en ljuvlig doft, hoppas att den doftar lääänge. Sedan några söta värmeljus koppar i pastellfärgerna  
turkos, rosa och vit. *fräscht*
 Tycker att det är bra att ha ganska neutral bas i ett hem det är så kul och lätt att variera med olika nyanser, men lite bling bling skall det alltid finnas med i blandningarna.
 

Vackra morbacka...
Inhandlade årets första Morbacka pelargon för en vecka sedan, har länge väntat att den skulle hitta hit.
Den hör till våren, ljusrosa och gullig. Tant blomma som jag tyckte som ungre, 
men det bor väll en liten tant i mig då=)

Mätt och belåten är man nu, ville fixa lite extra gott till gubben ikväll som är så flunssig och krasslig. Så det blev riktigt kara mat =) grillad majs med xxxl biff *mums* även vi andra tyckte det var gott men favoriten var nog årets första majs. Nu kallar soffan på mig är, helt slut efter denna dag och efter att ha passat upp min hjärtan.
Kram/Linda

P.S.
( Har alltid undrat varför det skall vara så att alla män åtminstone min blir så klena,pipiga och små när de är sjuka. Nu fick jag veta svaret av herrn i huset :Vi män drabbas mycket hårdare!! )
Blev genast mycket mer förstående NOT!! =)
Hahahaa...

2 kommentarer:

  1. Haha, hede ha jag och fundera på. Här när J. är sjuk så ska an bara ligg och kan knappt ta hand om ungan medan man själv när man e sjuk ska ta hand om ungan och lag mat dessutom och int måitt naa... Men du var hälsa sjuklingen an ska krya på sig :)

    SvaraRadera
  2. jo samma här =) de tungt att drabbas hårt =)hehehee ska göra det.

    SvaraRadera