måndag 2 mars 2015

Lite måndags kök

 Jippi jaj jej det är mars, ett steg närmare sommarn jess...

Hej på er, allt bra hoppas jag?!

Här har det varit en helt vanlig ledig måndag med lillen. Ett varv till butiken för att fylla kylskåpet och ljus förrådet. Ja jisses så mycket ljus jag eldar, varje kväll vilken liten pyroman man är.
Förutom det så har det pysslats med allt möjligt annat tråkigt som hör till måste listan.  
Nämligen det eviga städandet och plockandet bläää... och så hålls det så i tjaa typ en havltimme max.
 Med ett något så närt städat hem fick jag för mig att baka en pannkaka och tända lite extra mycket ljus såhär första måndagen i mars till ära.



 Ny korg från Tine k fick följa med mig hem från Säde. Det går ju bara inte att gå ut tom hänt ur den butiken och inte var ju korgen det enda som kom med *hoppsan*. Det blev några nya kuddfodral till vardagsrummet också, såå fina också de från Tinek men mera om dem sen. Nu skall det fixas och piffas lite grann där inne . 

Kan man ha för många korgar??
Nepp nepp inte om ni frågar mig. Snygg och enkel förvaring tycker jag, av dessa Tine k korgar har jag också den största och den är så himla bra och STOR sväljer massor med plädar och dynor, Mara att kasta i och vips så ser rummet städat ut ända tills ungarna släpar fram allt igen heheheee..
Nykomlingen hamnade på köksfläkten, gubben (skrotnisse) min samlar allt möjligt där. Lite halspastiller, tändstickor m.m ja ni vet och jaaa det stör mig då allt bara ligger huller om buller och trillar i vägen. Så jag tänkte att det skulle bli såå mycket snyggare om allt fick ligga gömda i korgen och visst blev de det. 



Dags för lite mumsfilibabba..
Nu skall det vispas lite grädde och fixas lite sylt till pannkakan och sedan blir det mumsdags.... 
 Ungen ligger redan raklång på köksgolvet (inte det bästa tålamodet) och väntar på något gott och som ni ser så har filtarna börjat  komma fram, en efter en och vips så har vi samma öde här igen hahahaaa... Hann inte helst ta klart bilderna före de låg framme, snabba rackare.
Perfekt att tröst äta lite men några för många pannkaks bitar hahaaa..

Ha det fiiint.
Kram 
L






2 kommentarer:

  1. Jaa, detta eviga städande och plockande! Korgen är supersnygg, och perfekt för just småplock som alltid ligger framme. Bra köp!

    SvaraRadera
  2. Tackar och bockar =) så tråkigt men ändå roligt på samma gång, skönt med nystädat =)

    SvaraRadera