torsdag 25 december 2014

Juldagen


Ett lite försenat God Jul till er.
Julafton kom och gick. Vi hade en helt underbar julafton på alla sätt. För en gångs skull gick allt som det skulle. Snälla och förväntansfulla barn och en gubbe som överraskade mig rejält. Fick nämligen vakna till en helt underbar doft av julskinka och god var den *mums* (det får jag ju visserligen alltid göra men), nybryggt kaffe, tända ljus och då jag väl hade kommit mig ner till köket så står gubben och bakar pepparkakor WHAT tänkte jag.  Åhh min gulliga gubbe jag var helt såld *ler*

Efter morgonstöket så blev det dags att piffa till sig lite och göra både sig själv och barnen lite jul fina till julmiddagen som i år hölls hos min kära syster och hennes familj. Stämningen var på topp alla var glada vi bjöds på så god mat *mums* Ahh..Det finns väl inget bättre än att vara med sina nära och kära och bara må gott.



HoHoHo tomtedags
Kaffe och tomte blev det hemma hos oss. Här njöts det av god kaffe med konjak med lite sött och gott till det i väntan på tomten. Barnen lekte glatt på vinden, de sprang med jämna mellanrum och kikade i fönstren om de skulle råka se någon tomte *gullungar*
Då det väl var tomte dags så satt de små som ljus helt knäpp tysta och väntade med iver att få några paket och oj jisses vilka berg av paket de fick oj oj och vi föräldrar fick nåt smått, 
det vi hade önskat oss. 
Alla mera än nöjda och glada.
Underbara Jul.

Hur har er jul varit?


Juldagen 
Här sitter vi och myser jag och gubben medans barnen leker så fint med alla deras nya leksaker och dottern som står för jämnan och speglar sig framför sin nya spegel och provar sina nya kläder. Själv sitter jag och beundrar mina nya stickade strumpor, ljus rosa långa koftan och kaffemuggen som tomten kom med. Tänk vad grönt te plötsligt blev mycket godare i en ny fin mugg *heh*
 Nu skall det slappas vidare för idag tänker jag inget annat göra.



Hahahaaa en liten usel selfie på dagens soffpotatis får jag ju inte glömma att visa er, jag kan inget annat en skratta...vad kollar jag på egentligen? taket kanske? hahaa...

Önskar er en trevlig fortsättning på juldagen
Kram
L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar