söndag 21 december 2014

Christmas tree

 (Lite halvmörka och suddiga bilder till er )

Fjärde advent, snart är det jul hörrni!

Så himla kul älskar julen och allt det som hör julen till, julbelysning, pyssel, blommor, julmusik m.m ja men ni vet. Allt känns så himla mycket bättre och att se sina barn så himla förväntansfulla, de bara räknar dagar till julafton snart blir det timmar och vi föräldrar funderar vad vi skall dra till med efter jul då man inte längre kan säga 
nu skall ni vara snälla annars blir det inga presenter tomtarna tittar i fönsterna. 
 Hahahaa.. Någon annan som känner igen sig ?

Christmas tree
Årets julgran fick komma in i helgen and i love it. Den är just sådär som jag vill ha den passligt stor och tät, min "lilla" Disney gran.




Less is more??

 Lite vita bollar, silver bollar, kristaller och några änglar i silver och alla i lite olika storlekar. 
Först körde jag på med tanken att det skulle bli LESS IS MORE med hela pyntandet.
 Men som ni ser, så blev det inte. Blev plötsligt som ett litet barn då jag höll på och bara öste på med mer och mer bollar eller kanske felet var på det jag hade i glaset. Hahahaa...gubben satt och skakade på huvudet och sa nu räcker det kvistarna brakar ju snart *oopss*  
Vilken tur att det tog slut på bollarna...



AAAhh... vill bara sitta och njuta av allt de juliga, men skrubbarna väntar.
Hmm.. Eller kanske man borde bara trycka in allt i skåpen och stänga skåpen med lite milt våld och hokus pokus så var det färdigt städat. 
 Men då var det ju det där med alla jul gäster som kommer, det vore ju minst sagt ganska snopet då någon skulle öppna nån dörr och allt bara ramlar ut. Hehehee... typ som mina kära mamma som brukar kika in för att se att dottern har skött sig. 
Äsch... tar mig i nacken för här skall det städas. Jippiii....

Önskar er en fin fjärdeadvent
Kram
L









4 kommentarer:

  1. Men hördu, städa skrubbarna?! tänker du sitta i skrubben över julen eller? Vem tittar i dina skrubbar? Men jo jag vet, jag själv är likadan, JAG VET ju att det INTE är städat där och då "påtar" e , så bara att städa då om man ska få någon julefrid ;) Fin gran! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vet ja vet, VEM VET ;) jag tittar dit eller kanske min mor =) men det skall göras. Det känns så himla skönt sen då det är gjort och man inte behöver fundera på någon städning i mellandagarna. Tack vännen.

      Radera
  2. Så söt gran. Det där med städningen det har prioriterats bort här hemma, eller självklart städar vi men inte sådär supernoggrant... Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Tackar. Försöker städa ganska noggrant men men med en lite 2åring i huset så brukar det se ut som en tornado då två timmar har gått hahahaaa att jag aldrig lär mig att ta det lite lugnare, chilla lite =) kram linda

    SvaraRadera