söndag 12 januari 2014

Det nya sovrummet


 Hej sköna söndag och ett stort hej till vintern. 
Så skönt att slippa slaskvädret. Det är så vackert med den vita snön och så några minusgrader så man kan äntligen kan ta på sig uggs skorna som hit tills har varit alldeles för varma och barnen tok gillar att vara ute och leka i den lilla snö som kommit. 

Vad har ni gjort en dag som denna??


 Att äntligen ha ett eget sovrum känns super bra.
Detta har jag saknat såå himla mycket.
  Att gå och lägga sig och att kunna läsa någon bra bok eller tidning före man somnar, 
det är grejjer det.
(Jag som inte helst har gillat att läsa förut)
Har ju inte kunnat göra det tidigare eftersom vi alla delade sovrum och genast man tände på lampan så var det nån liten som vaknade till.
Nu har vi ju alla våra egna krypin och alla värkar nöjda nästan 
så man inte vill annat en att vara hemma =)




 Ljusa färger..
 Tyckte det var dags att visa er lite bilder på vårt nya och vårt första egna sovrum. 
Ljusa färger blev det grått,silver och vitt. Inte så mycket saker ännu men för tillfället känns det som jag vill ha det ganska sparsmakat, enklare att damma och hålla rent ;) heheheee..
Några favvis blommor i sovrummet, doftljus och en liten silver buddha.
 That`s enough for me!
Klickade hem nya  linne påslakan till vårt sovrum från H&M för en tid sedan. Var lite tveksam eftersom jag inte haft linne förut och priset var ganska högt och så kom dem ju från H&M, men jag hade fel. De är super sköna, har knappar i änden så att inte täcket skall halka ur och så blir ju linne bara bättre bättre desto mer man använder dem. Verkligen prisvärda!!


 En bra helg synd bara att den redan nästan är slut.
Efter dagens snöskottning, matlagning och städning så blev det en lugn stund med en ny bok för mig ,så länge ungarna lekte snällt i sina rum.  Snart blir det natti natt för dem och jag får fortsätta att läsa. Oj bussiga söndag!!
Hoppas ni haft en bra helg!
Kram
L






6 kommentarer:

  1. Aivan ihastuttava makuuhuone ja kaunis sisustus! Kokonaisuus toimii, upean näköistä.

    SvaraRadera
  2. Nog blev det vackert, som en riktig oas till sovrum! Och tapeten är så otroligt härlig!

    SvaraRadera
  3. Tack! Trivs super bra i detta rum, plötsligt blev det ännu svårare att komma sig upp på morgonen =)

    SvaraRadera
  4. Kul att du hittade in till mig, så jag hittade tillbaka hit :)

    Ååå wow va fint sovrummet blev! Tapeten och lampan blev det riktigt "vill ha begär" på ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Tackar :) tapeten och lampan är mina stora favoriter är super nöjd med dem :) Kram

    SvaraRadera