fredag 22 mars 2013

Svart & vit påsk





Hej ni och hej fredag!!
 Ett litet livstecken från mig, det blev en liten onödig bloggpaus här men så kan det gå ibland. 

Dagarna har rullat på som vanligt och jag har börjat med en diet, hoppas hoppas
 att man får bort lite grann nu då=).
 En orsak varför jag har varit lite extra trött och har lite svajigt humör men det börjar kännas lite bättre nu. Inte kul då man kände sig vrål hungrig hela tiden i början av dieten, men det är bara att bita hårt i det sura äpplet och kämpa vidare =) har varit på promenader varje dag och det känns riktigt bra. Riktigt extra kul kändes det idag då jag var till cubus och provade lite byxor och bl,a. ett par favoritjeans som jag inte fick fast sist, hängde typ på 5-6cm men nu gick de fast galant =)=) 
jeee... och så klart köpte jag byxorna.
Happy happy!! Nu vill jag bara motionera mera mera =)





 Att påsk pynta är så kuul.... 
Var ute i skogen och hämtade lite björkris och handlade hem lite svarta och vita fjädrar. 
Hmm.. men något fattades tyckte jag och funderade en stund och kom på att klart man måste ha några påskägg. Så jag blåste ur några ägg och målade dem med en vanlig svart tusch penna. En med ett peace märke och några med mitt favvo paisley mönster och de andra fick några konstiga krumelurer på sig =) Enkelt och billigt och personligt. 
Gillar ni att påskpynta??











Nu skall det smuttas på lite vin och vänta på kvällens höjd punkt GLADIATORERNA , det är ju final ikväll dessutom, fy vad spännande.

Ha det gött alla fina ni och ta hand om er!
Kram/Linda

4 kommentarer:

  1. Roligt att hörä om dig! Min svenska blivit lite rostig med åren, men kanske jag klarar mig ännu lite... att tala går bra, skrivade är sen en annan sak...
    Ihanaia musta/ valkoinen pääsiäinen, sopisi tännekkin, katsotaan kuinka käy....

    Ha ett bra veckoslut.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har varit lite mycket av allting nu, men skall försöka hinna med lite mer =)=) Absolut du klarar dig ju hur bra som helst =)=) jo hade allting i vitt ifjol så nu blev det lite svart också. Ha en bra start på veckan!
      Kram

      Radera
  2. Tycker det är snyggt med svart och vitt. Fjädrar och påskägg i regnbågens alla kulörter är inte min grej heller :) Få se om det letar sig in nån påsk hos oss iår :P Visst längtar man efter våren nu så man kan komma igång med löpning och sånt ordentligt.
    Önskar din en trevlig helg!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar det svart vita trodde inte att jag skulle göra det då jag tänker typ ett år tillbaka, man ändras =)=) Väntar massor på våren och SOMMAREN vill sola och bada nuuu =)=) och fara ut och cykla och massor med annat skoj!
      Fin start på veckan till dig!
      Kram

      Radera