onsdag 27 mars 2013

Att göra det påskfint






En dag kvar till påsk helgen jippii....
MMmm.....
 doftar ljuvlig i vardagsrummet just nu.  
På bordet står fjol årets gips påskägg och doftljus.

Har länge tittat på alla smuts fläckar som syns då den underbara vår solen skiner, men nu fick det vara nog.  Började tvätta fönsterna i vardagsrummet igår och kom på mitt i städningen att Quriosa hade öppet så det blev en resa dit efter lite underbara doftljus till det nyblivna städade hemmet.
Dessa ljus borde ni testa de är såå bra!


Nöjd och glad så fortsatte jag städningen idag. Men det blev lite mera än vad som var planerat! 
OMG...tänkte jag.....
Lille man hade hittat stora syterns modelera i skåpet som han hade klätat in i hela soffan med *morr* man borde ha ögon i nacken nu också.
Av med det svarta överdraget  och fram med det ljusa. Bra med tvättbara överdrag skulle inte kunna ha nåt annat i detta hus med alla små smutsiga händer och tassar =)

Efter att ha vant mig med ljusa överdraget, flyttat på lita saker (som vanligt),
så vet jag inte om jag sätter på det svarta överdraget denna vår mera, kändes så ljust och fint med det naturvita hela rummet blev som nytt!!  
 Vad tycker ni?? Svart eller naturvitt??
De svart vita dynorna kom fram i soffan bättre nu också, ja vi får se...





 Har pyntat ganska lite inför påsken, några påsk ägg och lite påskris. Det får vara bra så i år!
Nu skall jag börja vår/påsk städa i nästa rum, tänker inte göra nåt annat en njuuuta i helgen.
 ( få se vad min lilla hjälpreda hittar på denna gång när jag inte har full koll på hanom)

Have a great wednesday...
Kram/L





4 kommentarer:

  1. Glad påsk! :) jag tyckte det blev riktigt fint med ljusa överdrag nu till våren. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! KännS så ljust i vrummet nu, tänk vad ett byte av sofföverdrag kan göra mycket! Hoppas att du haft en fin påsk!

      Radera
  2. Blev jättefint med ljust överdrag =) Ni har så himla mysigt hemma, och vilken härlig känsla med nystädat och lite nya härliga doftljus.
    Ha en toppen dag! Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Finns inget härligare en då det är nystädat och man kan bara slappa och njuta av det. Ha en toppen start på nya veckan! Kram

      Radera