torsdag 7 mars 2013

Masterbedroom






Mitt i natten planeringar...

Funderingar kring inredning och ytor av vårt kommande sovrum är inte helt enkelt båda skall gilla det till 100%. Jag skulle nog våga dra till med nåt riktigt ANNORLUNDA medan han vill ha nåt lite lugnare och neutralare, så då landar vi någonstans där mitt emellan. Efter idag då vi var uppe på vinden och jobbade så fick jag bara mera och mera ide'r och han med. Ojoj var skall detta sluta =)=)

 Kan inte beskriva hur mycket jag väntar på detta rum, men det är massor. En del av sakerna/möblerna på bilderna så har vi redan t.ex. sängen, bord, gardinerna m.m. Och en hel del skall det köpas till eftersom vi inte har t.ex. lampor och annat smått och gått =)
Den vita lampan hittade jag från Baazar och den blev jag helt kär i , den skall vi absolut ha.
 Lite annorlunda är den ju men det gillar jag. 
Dynor i massor skall det vara i olika kulörer och i olika former.  
Har klickat runt på nätet och bläddrat i tidningar och nu har jag plockat ihop mina favoriter och blev riktigt nöjd även gubben blev det. Jippii!!







Icke picke pöö..
 Det där med att välja en "tidlös" tapet är inte riktigt lätt. Ljusa toner skall det vara och mönster. Men hur mycket och hur stora mönster man skall ha har jag lite ångest över.  Har plockat ihop 3 st favoriter och min absoluta favorit är den första som har lite bling silver i sig. Tapeterna ser snygga ut på provbiten. Men hur ser den då ut då den väl kommit upp på väggarna???
 Rummet är ca.19m2  och det skall vara samma tapet på alla väggar. När blir det TO MUTCH eller är det en smaksak??hmm.. och hur länge orkar man se på nåt som har ett kraftigt mönster. Det märks nog lite grann att jag aldrig har haft nåt annat en enfärgat på väggarna förut=)= ) 

HJÄÄlp säger jag bara!! Vad tycker ni??  
Nu skall jag ta natten och krama kudden och fundera vidare lite grann =)
Natti natt
Kram/Linda


4 kommentarer:

  1. Måst ni ha alla väggarna lika då? Det där tyckte jag också var supersvårt. Men vi laga en fondväg med en tapet med mönster som går ton i ton med de tre andra väggarna. Enklare sedan när man tröttnar att bara tapetsera om en vägg. Jag har nu ännu inte tröttnat på vår. Gillade annars den med silver i ,jag åxå :D De andra var nog bra men jag föll för den med detsamma :) Ni e modiga om ni vågar lägga hela rummet en tapet, jag sku int våg,tror jag sku tröttna ganska snabbt,men det är ju jag. Det är ju ini som ska bo där :) Det blir säkert fint i vilket fall som :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tror det för att det finns en enda hel vägg i rummet. Antingen är det nån dörr i väggen eller så är det fönster. Får se vad vi hittar på =) Blir bara mera och mera förtjust i den tapeten, lite modig måpste man vara vill ha nåt personligt och nåt lite udda =)=) det är vi..Tack vännen vi får hoppas att det blir fint, du får komma och kika på rummet sen ;)

      Radera
  2. Jaa, det är svårt! Men åh, så mycket vackert du bjuder på i det här inlägget! Det blir nog ett väldigt behagligt sovrum, kan jag tänka mig. Det där med att längta känns så väl igen, men förr eller senare är vi ju där! :-) Vi har otroligt fina kuddfodral på zbh nu, så jag ska hamstra sen när det är dags, för jag gillar också kuddar i massor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) man hittar så mycket fint överallt just nu. Kom fram till att det är bra att plocka fram det man gillar mest och se om det passar ihop och givetvis så hamnar det ju hit på bloggen direkt ;)) Kuddar är best och gör så mycket för ett rum och en lätt förändring. Vi måste hitta nåt datum lite närmare våren då jag skulle kunna ha zbh party =)=)

      Radera