lördag 9 februari 2013

Du & Jag

Stormiga lördag....
 Håh vilken hektisk vecka och vilken underbar dag.
 Barnen fördes till mormor och morfar, de ville ha lite kvalitets tid med
 dem och vi tackade ju inte nej till det.
Lite KVALITETSTID
 Skönt att en kväll bara få ta det lugnt smutta på lite vin och göra precis vad man vill. Bara njuta av tiden tillsammans så man har väldigt sällan. Kvalitets tiden började på Quriosa (gissa vems ide =)=)) Var man verkligen har en massa vackert ögongodis att se på, kan bara säga mmmmm...
Kommer ju aldrig tom hänt hem därifrån som ni säkert redan förstår. Det blev ett stycken doft ljus min absoluta stor favorit, den verkligen DOFTAR. Lite rengöring till hemmet Maison belle spring (all rengöring) även snygg att ha framme på bänken,  måste ju testa den direkt absoluuut och blev så ivrig så nu är alla bord torkade och det doftar olalalaa..=) 
Den blå mönstrade köks hand duken blev jag så förtjust , tror att jag aldrig har haft nåt i blått här hemma förut PREMIÄR..... är så glad över dessa små köp så ojoj..
 Om ni undrar, så karamellerna på bilden handlade gubben och stolt var han =)=)
 Han lär sig så småningom han  med.


    Alla ljusen är tända och kan säga er att det är många =) och inga lampor är tända känns så mysigt dessutom då man ser all snö som bara öser ner och vinden som viner i knutarna. 
Nu mår jag gotteli gott. 
Skrev i ett före gående inlägg att jag skulle till sjukhuset på ett läkarbesök vilket resulterade en ny start med en medicin som jag troligen kommer att använda forever och 3 kortison sprutor så nu ser mina fingrar och händer ut som två ballonger, inte kul alls. Men vad kan man! För er som undrar och inte känner mig så fick jag diagnosen Psoriasis artrit i ledbanden (reuma) för ca. 1 år sedan. 
 Hoppas nu på ett bättre år med mindre smärtor =)



 Helg blommorna blev inhandlade igår och det blev vita liljor IGEN men de är ju så vackra tröttnar aldrig på dem och håller länge dessutom. 
Nu vila på maten lite grann och sedan ut i snöyran med gubben och djuren för att hämta lite ved för kvällens bastubad och ett par kalla öl.

 Önskar er alla en riktigt fin lördags kväll och ta hand om er.
Kramar

8 kommentarer:

  1. Det är skönt med lite egen tid i bland.
    Matportionen ser så läcker ut att nu blev jag hungrig.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo absolut är det viktigt och att komma ihåg varandra ibland. Lite lyxa till det gör sysen. Tack och gott var det =)=)
      Kram

      Radera
  2. Jag har det rengöringsmedlet fast jul lukten *skrattar* Ska använda slut på den sen kanske man köper denna =) Vad mysigt ni ser ut att ha haft det.
    Kram och ha en mysig söndag =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo blev överraskad hur effektiv den dessutom var, en ny favorit =) Det blev en mys kväll med gubben och djuren men nu har barnen kommit hem och återigen liv i stugan <3 sköönt det blev nästan lite för tyst :)
      Kram

      Radera
  3. Hej!
    Ja ibland behöver man piggas upp av lite shopping :) Fina saker du hittat..saker som doftar gott är aldrig fel.
    Måste säga att jag är lite kär i dina fotöljer..grymt vackra! Är de köpta sånna eller har de blivit ommålade och med nytt tyg?
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp absolut finns ju inget roligare, synd bara då det brukar oftast bli lite dyrt ;)
      Stolarna är köpta sånna ca 5år sedan, hittade dem på rea i en möbelbutik och fick genast följa med mig hem =) ett bra fynd var det ett av dom besta =)
      Ha en fin kväll du me!
      Kram

      Radera
  4. Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Sånt där borde man göra oftare! Jag måste testa det där rengöringsmedlet, jag har också haft julvarianten som en annan nämnde här och det gillade jag. Låter inte roligt med din sjukdom, hoppas medicinen hjälper.

    SvaraRadera
  5. Absolut med jämna mellanrum borde det göras =)Klart att du skall testa den, doften av vår ökar längtan ännu mera =)snart snart har vi den här fast det inte ser ut så då man kollar ut =) Inte kul men det känns redan bättre =) och då man dessutom vet vad man har för fel och att det finns medicinering till det. Men med ett gott humör så känns allt mycket bättre och lättare =)=)

    SvaraRadera