fredag 11 maj 2012

En dag på tumis.


Nu får det räcka med allt regn, vill ha sol och värme. man känner sig så trött och deppig. Man bli riktigt arg på sig själv hur degig man kan bli.

Men fick mig en liten överraskning även denna regniga dag.
 Herrn i huset som var ledig idag frågade så sött av mig vid morgonmåls bordet att. 
Älskling skall vi åka in till stan idag???? VA?? Tänkte jag det kan inte vara sant att han frågar det och givetvis blev svaret ja.
 Passande var också det att mormor frågade om tösen ville hålla henne sällskap och det ville hon  =).  
Så det blev en kul dag på tuman hand i stan. Det är sällan det händer men man uppskattar de få gångerna väldigt mycket.
Som ni säkert förstod så är inte min gubbe riktigt förtjust med all butiksspringande, dagens händelse var nog ett undantag. De gånger han kommer med så brukar det bli DYRT, fast jag är hård på¨att göra mig av med pengar men det brukar handla om bra fynd och mindre ting. 
Stod länge vid butikshyllan och kollade in en retro radio som jag har alltid önskat mig. Har bara sett såna i tidningen eller på näten förut och dom är juh bara för söta och coola. Me like! 
Gubben hojtade till mig att vi skulle byta butik och kom och tittade på samma gång på vad jag beundrade. Det tog inte länge så sade han: vill du ha en sån?? JOJO jipppiii sa jag! Tack!
 Så nu har jag en egen söt retro radio som spelar så fint i köket, varje hem bör ha en radio och nu har jag fått min första =) Happy me!!
Trötta och sega tog vi en liten kaffe paus vid ett mysigt cafe. På vägen hemåt svängde han in till pojkarnas leksaksbutik som han så fint kallar det. Han har länge tjatat om en högtryckstvätt och jag har tyckt att vi köper en billig liten en att det duger nog till oss men NEJ. Det skall vara en stor och en i bra kvalitet inget smått krims krams som går sönder efter ett år så det blev den dyraste då såklart. 

Sittandes och njutandes vid köksbordet över en varm kopp god kaffe hörandes på musik och 
bara känner mig lycklig,
så ser jag ut på gården där min älskling står i regnet och tvättar 
bilarna nöjd som ett liten barn på julafton. =)
 Önskar er alla en lycklig fredag kväll!
Kram/Linda


2 kommentarer:

  1. SOM jag har suktat efter den där radion! Ljuvlig är den! Sen såg jag att ni har schackrutigt golv i tvättstugan, vilket är något vi funderar på också. Är ni nöjda? :)

    SvaraRadera
  2. Jo den är ljuvlig, är såå nöjd =). Vi har varit super nöjda med golvet . Var lite rädd att man skulle tröttna på det men nej. Vi tänkte först lägga helt vanligt 10*10 klinkers i brunt men är super nöjda att vi valde schackrutigt, kul med lite mönster =)

    SvaraRadera