tisdag 7 februari 2012

Muslibröd full av hopp



Tjodelooo....
Trött som bara den var jag på morgonen då klockan ringde kl.05,30. Ville bara dra täcket över huvudet och SOVA. Men efter att ha fått i sig några kaffekoppar på jobbet så börjar huvudet äntligen fungera =) Konstigt nog kände jag mig jätte energisk då jobba dagen var slut. Snabbt iväg och in via butiken för det var bråttom bråttom till dotterns dagis då det var inskrivning till förskolan, tänk så stor dam snart 6år.
Mammas lilla skatt!!

Väl hemkomna så var det dags för det vanliga, jo matlagning. PÅ sidan om blev det brödbakning. Har inte bakat något sedan semlorna som jag provade på för ett år sen som fick åka raka spåret in i skräpkorgen. *usch*
Jag skall aldrig mera baka tänkte jag då. Har alltid tyckt att det är charmigt med hembakt bröd, och fy sjutton vad det är gott med lite smör på det varma. Så för första gången har jag lyckats med mitt hembakade. till och med herrn i huset godkände den så då var nog god (han är lite kräsen).
Jiipppi nu blir det mera mera!!

Receptet på på brödet som gav mig "HOPP" =)

Muslibröd
7dl vetemjöl
3dl grahamsmjöl
4dl naturell musli
2tsk bikarbonat
1tsk salt
1dl ljus sirap
7dl surmjölk

Gör såhär!!
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan sirap och surmjölk.
Bred ut smeten i avlång form, strö över musli.
Gräddas i nedre delen av ugnen i ca 175 grader i 1h 15min.

Färdigt!!

Ha en skön tisdag kväll!!
//kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar