måndag 17 december 2012

Julstämning på topp


                                                        Hej monday....
Äntligen kom den nya datorn och iphonen är igång. Känns som jag inte gjort annat än försökt fixat   
                    datorn och att lära mig att använda en iphone  det är inte så lätt minnsann=).
 Det har hänt en hel del på dessa veckor och som ni säkert har märkt så har det varit lite lugnare på bloggen. Hoppas på lite förändring nu när jag fått en dator i händerna. Så blir allt direkt  mycket lättare.Tänk vad handikappad man kan bli utan dator och telefon, annat var det förr då man klarade sig utan allt sånt.
   Älskar mina teknik prylar, fast jag inte är någon höjdare med allt som hör till det =) men jag gör mitt bästa!

 Julen närmar sig verkligen med storm steg nu. Allt börjar ta sig här hemma med allt jul piff och här om dagen bakade jag ett pepparkakshus, i år blev det egen design måste säga att jag blev riktigt nöjd, det är lite snett men home made från början till slut och med en ljusslinga i så blev det genast mycket mysigare.

 Lite julblommor har jag handlat och mer skall det bli, det blir nog en liten stads resa här i veckan har dessutom några julklappar som fattas fortfarande, så det skall fixas. 
Dagens tema har varit köket. Tycker att jag inte gör annat än städar och då ena rummet är klart så har det varit en tornado i nåt av de andra.


 Var in till säde idag i hopp om att hitta en jul klapp till mina föräldrar men istället blev det än till mig själv. Det blev två stycken ljuskoppar från tine k en ny favorit och det söta ängla spelet som jag hittade i minimani idag dessutom i vitt trodde att såna bara fanns som mässingsfärgade. Mina mor/far föräldrar hade alltid såna och jag tyckte att de var så gammeldags och nu har jag själv en sådan, konstigt. =)
 Det blev verkligen en hel del bilder nu och mörka sådana men annars syns ju inte all julbelysning och ljusen.
Nu skall jag fortsätta med jul förberedelserna.
Önskar er en fin start på veckan.
Hejjdooo

6 kommentarer:

  1. Julmyset är verkligen på topp i ert kök! Jättefint är det! Trevligt inlägg också. :-) God jul!

    SvaraRadera
  2. Tack för de fina orden =) God jul!

    SvaraRadera
  3. Konstig tornado det där,den far runt här också från rum till rum ;)
    Vitt Änglaspel,jag och vill ha! eller i silver (int mässing vill jag ha)
    Och va myspysigt ni har det i köket i alla fall trots tornadon ;)God jul till er :)

    SvaraRadera
  4. Jo minsann och då tornadon aldrig försvinner :). Tackar kom fram till att det går best att julstöka i ett rum åt gången. Blev så glad då jag såg änglaspelet så tjoff ner i vagnen med den. God jul till er också!

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart pepparkakshus! Jag är grön av avund! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack blev nog riktigt nöjd fast huset är lite sett (syns inte på bilden)men det får duga =) är ingen mästare men försökte i alla fall :-D

      Radera