söndag 19 augusti 2012

Öppna trädgårdsdagar

Underbara söndag...
Vi hade en riktigt sov morgon idag hela familjen, sköönt. Det behövs ibland.
Efter att fått alla morgonsysslor gjorda så begav vi oss iväg på öppna trädgårdsdagar. Det var en familj här i byn som vi besökte som var med i det. Så roligt då någon orkar och vill göra sånt och super kul att fara och se på något nytt och väldigt inspirerande som det var. En gammal trädgård som hade den gamla idyllen men även massor med nytt. Det fanns en hel del som jag inte helst visste att kan växa utanför ett växthus eller buskar och träd som jag inte hade en blekaste aning om att ser så fina ut som stora. Det är svårt att se hur en liten växt i kruka på en blomgård kommer att se ut om 5 år eller om 10 år men nu vet jag och vet vad jag skall och kan köpa. Blev verkligen inspirerad och nästa vår skall jag våga prova på nåt nytt här hemma, vad gör det fast det inte blir perfekt för det blir det juh aldrig =) inte hemma hos oss iallafall. 
I kassen med oss hem fanns det lite frilands gurkor, squash, pumpa, lök och en vacker blomkål har aldrig sett en sådan blomkål förr, och lite växter till rabatten blev det. 
Tack för att vi fick besöka er vackra gård idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar