söndag 22 april 2012

Helg mys med skatterna


Nya soff överdraget.

Helgens höjd punkt...godis!!

Redan söndag. Fast jag är mamma ledig och dottern är endast 2 halvdagar i veckan på dagis och gubben  är på jobb, så känns det super med helg då vi alla är samlade. Har varit ganska lat i helgen måste jag säga, legat på soffan allt för mycket och så var ja på lite shopping på lördag medan gubben kollade på trav och dotter var på besök hos sin mommo och moffa. 


Nu börjar allt vara klart för lille mannen, vi har hämtat sängen och barnvagnen och handlat hem blöjor, nappar m.m. fick lite bråttom då läkaren sa att nu är det nog nära och har haft en hel del sammandragningar i helgen och annat som hör till. Börjar känna mig smått nervös inför det hela men försöker tänka på det positiva som kommer utav det =). Hee gaar nou braa!!! som gubben säger.

Mellan sammandragningarna och allt annat så har jag pysslat på här hemma med inredning och sånt som vanligt. Ville visa lite bilder till er på vårt vardags rum och mys hörnan framför spisen hur det ser ut nu efter att jag blandat in lite svart. Hade tur här i veckan och hittade ett begagnat ektorp soff överdrag i svart från findit, som nytt var det. Efter att ha varit duktig och förtjänat in ca 300€ på loppis så tog det typ 15 minuter så brände jag i väg med 85€ på överdraget. 
oooppps =) Men det var en bra investering tyckte jag.
 Det passade super bra. Det syntes inte smuts som på det vita men hund håren syns bra, men skit samma nog skall det väll synas att man har husdjur . Har nog som regel att inga hundar i soffan men så snabbt vi inte är hemma så busar dom på som best =) Tyckte själv att hela vardagsrummet blev flera gånger mysigare med allt det nya.
 Något smått fattas ännu, vet inte vad . Vet ni??
Nu skall jag kasta mig på soffan (IGEN) en liten stund innan söndags filmen rullar på .
Ha en skön söndag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar